data driven optymalizacja

Jak przygotować reklamy na Facebooku pod kątem zmian Apple w iOS 14

Facebook wypuszcza nowe protokoły pomiaru reklam (interfejs API SKAdNetwork firmy Apple oraz Zagregowany pomiar dotyczący zdarzeń Facebooka) we wtorek 27 kwietnia 2021 r. Oznacza to, że reklamodawcy i partnerzy zaczną odczuwać zmiany. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jaki warunek należy spełnić, aby prowadzić skuteczne kampanie marketingowe.

Jakie zmiany zostały wprowadzone?

Framework AppTrackingTransparency umożliwi aplikacjom w App Store uzyskiwanie uprawnień do śledzenia użytkowników w aplikacjach i witrynach stron trzecich w celach reklamowych i pomiarowych. Wymóg Apple zakazuje gromadzenia/udostępniania danych przez firmy, chyba że osoba zadecyduje inaczej. Ograniczy to firmy, które osiągają wyniki dzięki reklamom na Facebooku na urządzeniach z systemem iOS dla aplikacji mobilnych.

SKAdNetwork API firmy Apple oraz protokoły Zagregowanego pomiaru dotyczącego zdarzeń Facebooka zostaną wdrożone w następstwie wydania iOS 14.5. Ograniczają i opóźniają raportowanie, jednocześnie umożliwiając pomiar wyników kampanii, ale z pewnymi ograniczeniami.

 

Zmiany będą widoczne podczas:

  • Konfiguracji narzędzi biznesowych i reklamowych Facebooka
  • selekcji publiczności
  • pomiarów
  • raportowania
  • dostarczania

 

Przykładowo, od teraz osoby korzystające z web eventów w kampaniach będą miały limit ośmiu zdarzeń (Eventów) na każdą posiadaną domenę.

Jakie działania powinienem podjąć?

Dla reklamodawców aplikacji

  • Zaktualizuj wersję Facebook SDK do wersji 8.0 lub nowszej
  • Sprawdź, czy korzystasz z wersji SDK obsługującej interfejs API SKAdNetwork firmy Apple podczas korzystania z mobilnego partnera pomiarowego (Mobile Measurement Partner)
  • W Menedżerze zdarzeń Facebooka (Facebook Events Manager) skonfiguruj konwersje pod kątem App Eventów, wartości oraz Instalacji aplikacji mobilnych
  • Twórz kampanie Instalacji aplikacji na iOS 14 z 1 kontem reklamowym na aplikację, 9 kampaniami na aplikację oraz 5 zestawami reklam na kampanię tego samego typu optymalizacji

Dla reklamodawców internetowych

Jeśli masz problem z weryfikacją swojego konta firmowego na Facebooku, na przykład przycisk Rozpocznij weryfikację jest nieaktywny, przeczytaj ten wpis.

Konsekwencje

Niewdrożenie zmian może zakłócić Twoje kampanie na Facebooku i Instagramie. Jeśli nie podejmiesz działań, nie będziesz mieć możliwości tworzenia kampanii reklamowych promujących instalacje aplikacji mobilnej kierowanych do użytkowników systemu iOS 14.5 lub nowszego. Ponadto niektóre zestawy reklam mogą zostać wstrzymane, a dostęp do niektórych opcji optymalizacji zostanie ograniczony. Będzie to miało negatywny wpływ na skuteczność reklamy z powodu nieudanego wyświetlania niektórych zestawów reklam użytkownikom systemu iOS 14.5 lub nowszego.

Udostępnij ten post:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email