
Jak przygotować reklamy na Facebooku pod kątem zmian Apple w iOS 14
Facebook wypuszcza nowe protokoły pomiaru reklam (interfejs API SKAdNetwork firmy Apple oraz Zagregowany pomiar dotyczący zdarzeń Facebooka) we wtorek 27 kwietnia 2021 r. Oznacza to, że reklamodawcy i partnerzy zaczną odczuwać zmiany. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jaki warunek należy spełnić, aby prowadzić skuteczne kampanie marketingowe.
Jakie zmiany zostały wprowadzone?
Framework AppTrackingTransparency umożliwi aplikacjom w App Store uzyskiwanie uprawnień do śledzenia użytkowników w aplikacjach i witrynach stron trzecich w celach reklamowych i pomiarowych. Wymóg Apple zakazuje gromadzenia/udostępniania danych przez firmy, chyba że osoba zadecyduje inaczej. Ograniczy to firmy, które osiągają wyniki dzięki reklamom na Facebooku na urządzeniach z systemem iOS dla aplikacji mobilnych.
SKAdNetwork API firmy Apple oraz protokoły Zagregowanego pomiaru dotyczącego zdarzeń Facebooka zostaną wdrożone w następstwie wydania iOS 14.5. Ograniczają i opóźniają raportowanie, jednocześnie umożliwiając pomiar wyników kampanii, ale z pewnymi ograniczeniami.
Zmiany będą widoczne podczas:
- Konfiguracji narzędzi biznesowych i reklamowych Facebooka
- selekcji publiczności
- pomiarów
- raportowania
- dostarczania
Przykładowo, od teraz osoby korzystające z web eventów w kampaniach będą miały limit ośmiu zdarzeń (Eventów) na każdą posiadaną domenę.
Jakie działania powinienem podjąć?
Dla reklamodawców aplikacji
- Zaktualizuj wersję Facebook SDK do wersji 8.0 lub nowszej
- Sprawdź, czy korzystasz z wersji SDK obsługującej interfejs API SKAdNetwork firmy Apple podczas korzystania z mobilnego partnera pomiarowego (Mobile Measurement Partner)
- W Menedżerze zdarzeń Facebooka (Facebook Events Manager) skonfiguruj konwersje pod kątem App Eventów, wartości oraz Instalacji aplikacji mobilnych
- Twórz kampanie Instalacji aplikacji na iOS 14 z 1 kontem reklamowym na aplikację, 9 kampaniami na aplikację oraz 5 zestawami reklam na kampanię tego samego typu optymalizacji
Dla reklamodawców internetowych
- Zweryfikuj swoją firmę w Facebook Business Manager
- Zweryfikuj swoją domenę w Facebook Business Manager
- W Menedżerze wydarzeń przygotuj maksymalnie 8 wydarzeń webowych na domenę
- Sprawdź zestawy reklam, a także reklamy, które będą wstrzymane na karcie Centrum zasobów w Menedżerze reklam na Facebooku i wprowadź odpowiednie zmiany
Jeśli masz problem z weryfikacją swojego konta firmowego na Facebooku, na przykład przycisk Rozpocznij weryfikację jest nieaktywny, przeczytaj ten wpis.
Konsekwencje
Niewdrożenie zmian może zakłócić Twoje kampanie na Facebooku i Instagramie. Jeśli nie podejmiesz działań, nie będziesz mieć możliwości tworzenia kampanii reklamowych promujących instalacje aplikacji mobilnej kierowanych do użytkowników systemu iOS 14.5 lub nowszego. Ponadto niektóre zestawy reklam mogą zostać wstrzymane, a dostęp do niektórych opcji optymalizacji zostanie ograniczony. Będzie to miało negatywny wpływ na skuteczność reklamy z powodu nieudanego wyświetlania niektórych zestawów reklam użytkownikom systemu iOS 14.5 lub nowszego.