Facebook Business Manager: jak uzyskać uprawnienia administratora
Przyznawanie uprawnień administratora w Facebook Business Manager
Po zmianach iOS 14.5 od teraz każdy klient powinien posiadać konto Facebook Business Manager.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć konto Facebook Business Manager, przeczytaj ten post.
Możesz również dowiedzieć się o tym, jak przygotować swoje reklamy na Facebooku pod kątem zmian Apple iOS 14 tutaj.
Istnieją dwie metody uzyskania uprawnień administratora od swoich klientów do ich konta biznesowego na Facebooku.
Pierwsza metoda:
W pierwszej kolejności Twój klient powinien zalogować się na swoje konto Facebook Business Manager. Następnie, w Ustawieniach firmowych wybranej firmy, z lewego paska bocznego powinni przejść do zakładki Użytkownicy → Partnerzy. Na kolejnej stronie należy kliknąć przycisk Dodaj i wybrać opcję Przyznaj partnerowi dostęp do swoich zasobów.
Następnie klient może wpisać Identyfikator firmy Twojej agencji i kliknąć Dalej.
Identyfikator firmy agencji można znaleźć w Ustawieniach firmowych na Facebooku w sekcji Informacje o firmie. Identyfikator ten należy wysłać swojemu klientowi.
Następnie, w popupie klient będzie musiał wybrać zasoby do przypisania. Najpierw należy przejść do zakładki Strony → Klasyczne strony i wybrać zasób, do którego chcą przyznać uprawnienia. Następnie powinni przyznać agencji częściową lub pełną kontrolę. Pełna kontrola jest zawsze najlepszym wyborem.
Następnie w sekcji Konta reklamowe klient powinien wybrać nazwę zasobu i zaznaczyć co najmniej opcję Zarządzanie kampaniami wraz z opcją Wyświetl wyniki w sekcji Konto reklamowe… lub po prostu opcję Zarządzaj kontem reklamowym w sekcji Pełna kontrola.
W obszarze Piksele klient rówież powinien wybrać rodzaj kontroli do przypisnia.
Po skonfigurowaniu uprawnień klient powinien kliknąć Zapisz zmiany. Dzięki temu agencja uzyska dostęp do konta klienta.
Agencja po uzyskaniu dostępu do konta klienta musi przekazać uprawnienia swoim pracownikom. Wykonuje się to w Ustawieniach firmowych agencji, przechodząc w zakładkę Konta → Konta reklamowe, wybierając odpowiednie konto klienta i edytując lub klikając przycisk Dodaj osoby.
W kolejnym okienku agencja wybiera, któremu pracownikowi chce nadać uprawnienia i klika Przypisz.
UWAGA
Jeżeli klient nie przyznał agencji pełnego dostępu, to agencja również nie będzie mogła tego zrobić dla swoich pracowników. Dodatkowo, bez względu na to, jaki dostęp klient przyzna swojej agencji, agencja może przekazać taki sam swoim pracownikom.
Agencja może też w ten sam sposób nadawać uprawnienia dotyczące strony swoim pracownikom. Uprawnienia strony można zmienić w zakładce Konta → Strony.
Druga metoda:
Agencja również może przejść do zakładki Użytkownicy → Partnerzy w swoich Ustawieniach firmowych na Facebooku, kliknąć przycisk Dodaj i wybrać Poproś partnera o udostępnienie zasobów.
Następnie należy kliknąć Rozpocznij.
Agencja musi wypełnić formularz Informacjami kontaktowymi swojego klienta (Imię i nazwisko kontaktu, Kontaktowy adres e-mail, Identyfikator firmy na Facebooku). Kontaktowy adres e-mail jest e-mailem powiązanym z kontem Facebook Business klienta. Klient będzie również musiał podać agencji swój Identyfikator firmowy. Następnie, należy ustawić Informacje dotyczące partnerstwa i kliknąć Następny krok: poproś o typy zasobów.
Po tym kroku klient otrzyma wiadomość e-mail, którą będzie musiał zaakceptować, aby nastąpiły zmiany.