ddt_blog_fb_pixel

Co to jest Pixel Facebooka? Czym są Eventy Pixela Facebook?

W reklamach na Facebooku kluczowym narzędziem, którego powinieneś używać, aby jak najlepiej wykorzystać reklamę społecznościową, jest Pixel Facebooka.

Co to jest Pixel Facebooka?

Pixel Facebooka to fragment kodu JavaScript, który umożliwia tracking zachowania osób odwiedzających Twoją witrynę. Ładuje małą bibliotekę funkcji, z których możesz korzystać za każdym razem, gdy użytkownik podejmie działanie na Twojej stronie.

Aby dowiedzieć się więcej o Pixelu Facebooka, przejdź tutaj.

Czym są Eventy na Facebooku?

Działania, które użytkownik podejmuje na Twojej stronie, nazwane są Eventami (Zdarzeniami). Eventy mogą służyć do rejestrowania konwersji, które zachodzą, gdy użytkownik witryny zrealizuje pożądany cel, na przykład: dokona zakupu lub wypełni formularz.

Aby dowiedzieć się więcej o Eventach na Facebooku, zajrzyj na tę stronę.

Eventy standardowe

Działanie w witrynie

Opis

Kod zdarzenia standardowego

Dodanie informacji o płatności

Dodanie informacji dotyczących płatności klienta podczas przejścia do kasy, np. kliknięcie przycisku zapisywania informacji rozliczeniowych.

fbq(‘track’, ‘AddPaymentInfo’);

Dodanie do koszyka

Dodanie produktu do koszyka, np. kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” w witrynie.

fbq(‘track’, ‘AddToCart’);

Dodanie do listy życzeń

Dodanie produktów do listy życzeń, np. kliknięcie w witrynie przycisku Dodaj do listy życzeń.

fbq(‘track’, ‘AddToWishlist’);

Ukończenie rejestracji

Przesłanie informacji przez klienta w zamian za usługę świadczoną przez firmę, np. subskrypcja wiadomości email.

fbq(‘track’, ‘CompleteRegistration’);

Kontakt

Telefon lub SMS, e-mail, wiadomość na czacie lub inny rodzaj kontaktu klienta z firmą.

fbq(‘track’, ‘Contact’);

Personalizacja produktu

Personalizacja produktów w narzędziu konfiguracyjnym lub innej aplikacji, którą dysponuje firma.

fbq(‘track’, ‘CustomizeProduct’);

Przekazanie datku

Przekazanie środków na rzecz Twojej organizacji lub inicjatywy.

fbq(‘track’, ‘Donate’);

Znalezienie lokalizacji

Znalezienie w Internecie przez daną osobę jednej z Twoich lokalizacji z zamiarem odwiedzenia jej, np. wyszukiwanie produktu i znalezienie go w jednym z Twoich sklepów stacjonarnych.

fbq(‘track’, ‘FindLocation’);

Zainicjowanie przejścia do kasy

Rozpoczęcie procedury płatności, np. kliknięcie przycisku Przejdź do kasy.

fbq(‘track’, ‘InitiateCheckout’);

Pozyskanie kontaktu

Przesłanie informacji przez klienta ze świadomością, że firma może się z nim skontaktować, np. przesłanie formularza lub zapisanie się na wersję próbną.

fbq(‘track’, ‘Lead’);

Zakup

Sfinalizowanie zakupu, któremu zwykle towarzyszy otrzymanie potwierdzenia zamówienia lub zakupu albo potwierdzenia transakcji, np. przejście na stronę z podziękowaniem lub potwierdzeniem.

fbq(‘track’, ‘Purchase’, {value: 0.00, currency: ‘USD’});

Harmonogram

Zaplanowanie spotkania w jednej z lokalizacji firmy.

fbq(‘track’, ‘Schedule’);

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie w witrynie, aplikacji lub innych zasobach, np. wyszukiwanie produktu lub podróży.

fbq(‘track’, ‘Search’);

Rozpoczęcie okresu próbnego

Rozpoczęcie korzystania z oferowanych produktów lub usług, np. w ramach bezpłatnego okresu próbnego.

fbq(‘track’, ‘StartTrial’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’, predicted_ltv: ‘0.00’});

Przesłanie wniosku

Przesłanie wniosku o możliwość skorzystania z oferowanego produktu, usługi lub programu, np. karty kredytowej, programu edukacyjnego lub oferty pracy.

fbq(‘track’, ‘SubmitApplication’);

Subskrypcja

Rozpoczęcie płatnej subskrypcji produktu lub usługi.

fbq(‘track’, ‘Subscribe’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’, predicted_ltv: ‘0.00’});

Wyświetlenie zawartości

Wizyta na istotnej stronie internetowej, np. stronie docelowej lub stronie produktu. Wyświetlenie zawartości informuje o tym, czy ktoś odwiedził adres URL strony internetowej, ale nie o tym, jakie działania na niej podejmował.

fbq(‘track’, ‘ViewContent’);

Działanie w witrynie:

Dodanie informacji o płatności

Opis:

Dodanie informacji dotyczących płatności klienta podczas przejścia do kasy, np. kliknięcie przycisku zapisywania informacji rozliczeniowych.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘AddPaymentInfo’);

Działanie w witrynie:

Dodanie do koszyka

Opis:

Dodanie produktu do koszyka, np. kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” w witrynie.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘AddToCart’);

Działanie w witrynie:

Dodanie do listy życzeń

Opis:

Dodanie produktów do listy życzeń, np. kliknięcie w witrynie przycisku Dodaj do listy życzeń.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘AddToWishlist’);

Działanie w witrynie:

Ukończenie rejestracji

Opis:

Przesłanie informacji przez klienta w zamian za usługę świadczoną przez firmę, np. subskrypcja wiadomości e-mail.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘CompleteRegistration’);

Działanie w witrynie:

Kontakt

Opis:

Telefon lub SMS, e-mail, wiadomość na czacie lub inny rodzaj kontaktu klienta z firmą.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘Contact’);

Działanie w witrynie:

Personalizacja produktu

Opis:

Personalizacja produktów w narzędziu konfiguracyjnym lub innej aplikacji, którą dysponuje firma.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘CustomizeProduct’);

Działanie w witrynie:

Przekazanie datku

Opis:

Przekazanie środków na rzecz Twojej organizacji lub inicjatywy.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘Donate’);

Działanie w witrynie:

Znalezienie lokalizacji

Opis:

Znalezienie w Internecie przez daną osobę jednej z Twoich lokalizacji z zamiarem odwiedzenia jej, np. wyszukiwanie produktu i znalezienie go w jednym z Twoich sklepów stacjonarnych.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘FindLocation’);

Działanie w witrynie:

Zainicjowanie przejścia do kasy

Opis:

Rozpoczęcie procedury płatności, np. kliknięcie przycisku Przejdź do kasy.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘InitiateCheckout’);

Działanie w witrynie:

Pozyskanie kontaktu

Opis:

Przesłanie informacji przez klienta ze świadomością, że firma może się z nim skontaktować, np. przesłanie formularza lub zapisanie się na wersję próbną.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘Lead’);

Działanie w witrynie:

Zakup

Opis:

Sfinalizowanie zakupu, któremu zwykle towarzyszy otrzymanie potwierdzenia zamówienia lub zakupu albo potwierdzenia transakcji, np. przejście na stronę z podziękowaniem lub potwierdzeniem.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘Purchase’, {value: 0.00, currency: ‘USD’});

Działanie w witrynie:

Harmonogram

Opis:

Zaplanowanie spotkania w jednej z lokalizacji firmy.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘Schedule’);

Działanie w witrynie:

Wyszukiwanie

Opis:

Wyszukiwanie w witrynie, aplikacji lub innych zasobach, np. wyszukiwanie produktu lub podróży.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘Search’);

Działanie w witrynie:

Rozpoczęcie okresu próbnego

Opis:

Rozpoczęcie korzystania z oferowanych produktów lub usług, np. w ramach bezpłatnego okresu próbnego.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘StartTrial’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’, predicted_ltv: ‘0.00’});

Działanie w witrynie:

Przesłanie wniosku

Opis:

Przesłanie wniosku o możliwość skorzystania z oferowanego produktu, usługi lub programu, np. karty kredytowej, programu edukacyjnego lub oferty pracy.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘SubmitApplication’);

Działanie w witrynie:

Subskrypcja

Opis:

Rozpoczęcie płatnej subskrypcji produktu lub usługi.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘Subscribe’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’, predicted_ltv: ‘0.00’});

Działanie w witrynie:

Wyświetlenie zawartości

Opis:

Wizyta na istotnej stronie internetowej, np. stronie docelowej lub stronie produktu. Wyświetlenie zawartości informuje o tym, czy ktoś odwiedził adres URL strony internetowej, ale nie o tym, jakie działania na niej podejmował.

Kod zdarzenia standardowego:

fbq(‘track’, ‘ViewContent’);

Potrzebujesz pomocy?

Bez względu na to, czy korzystasz z Google Tag Manager, czy z zupełnie innego systemu, możemy skonfigurować dla Ciebie wszystkie ustawienia oraz pomóc Ci ustawić swoją pierwszą, optymalizowaną na podstawie danych kampanię reklamową na Facebooku za pomocą narzędzia Data Driven Tool.

UDOSTĘPNIJ TEN POST:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email