
Co to jest Pixel Facebooka? Czym są Eventy Pixela Facebook?
W reklamach na Facebooku kluczowym narzędziem, którego powinieneś używać, aby jak najlepiej wykorzystać reklamę społecznościową, jest Pixel Facebooka.
Co to jest Pixel Facebooka?
Pixel Facebooka to fragment kodu JavaScript, który umożliwia tracking zachowania osób odwiedzających Twoją witrynę. Ładuje małą bibliotekę funkcji, z których możesz korzystać za każdym razem, gdy użytkownik podejmie działanie na Twojej stronie.
Aby dowiedzieć się więcej o Pixelu Facebooka, przejdź tutaj.
Czym są Eventy na Facebooku?
Działania, które użytkownik podejmuje na Twojej stronie, nazwane są Eventami (Zdarzeniami). Eventy mogą służyć do rejestrowania konwersji, które zachodzą, gdy użytkownik witryny zrealizuje pożądany cel, na przykład: dokona zakupu lub wypełni formularz.
Aby dowiedzieć się więcej o Eventach na Facebooku, zajrzyj na tę stronę.
Eventy standardowe
Działanie w witrynie
Opis
Kod zdarzenia standardowego
Dodanie informacji o płatności
Dodanie informacji dotyczących płatności klienta podczas przejścia do kasy, np. kliknięcie przycisku zapisywania informacji rozliczeniowych.
fbq(‘track’, ‘AddPaymentInfo’);
Dodanie do koszyka
Dodanie produktu do koszyka, np. kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” w witrynie.
fbq(‘track’, ‘AddToCart’);
Dodanie do listy życzeń
Dodanie produktów do listy życzeń, np. kliknięcie w witrynie przycisku Dodaj do listy życzeń.
fbq(‘track’, ‘AddToWishlist’);
Ukończenie rejestracji
Przesłanie informacji przez klienta w zamian za usługę świadczoną przez firmę, np. subskrypcja wiadomości email.
fbq(‘track’, ‘CompleteRegistration’);
Kontakt
Telefon lub SMS, e-mail, wiadomość na czacie lub inny rodzaj kontaktu klienta z firmą.
fbq(‘track’, ‘Contact’);
Personalizacja produktu
Personalizacja produktów w narzędziu konfiguracyjnym lub innej aplikacji, którą dysponuje firma.
fbq(‘track’, ‘CustomizeProduct’);
Przekazanie datku
Przekazanie środków na rzecz Twojej organizacji lub inicjatywy.
fbq(‘track’, ‘Donate’);
Znalezienie lokalizacji
Znalezienie w Internecie przez daną osobę jednej z Twoich lokalizacji z zamiarem odwiedzenia jej, np. wyszukiwanie produktu i znalezienie go w jednym z Twoich sklepów stacjonarnych.
fbq(‘track’, ‘FindLocation’);
Zainicjowanie przejścia do kasy
Rozpoczęcie procedury płatności, np. kliknięcie przycisku Przejdź do kasy.
fbq(‘track’, ‘InitiateCheckout’);
Pozyskanie kontaktu
Przesłanie informacji przez klienta ze świadomością, że firma może się z nim skontaktować, np. przesłanie formularza lub zapisanie się na wersję próbną.
fbq(‘track’, ‘Lead’);
Zakup
Sfinalizowanie zakupu, któremu zwykle towarzyszy otrzymanie potwierdzenia zamówienia lub zakupu albo potwierdzenia transakcji, np. przejście na stronę z podziękowaniem lub potwierdzeniem.
fbq(‘track’, ‘Purchase’, {value: 0.00, currency: ‘USD’});
Harmonogram
Zaplanowanie spotkania w jednej z lokalizacji firmy.
fbq(‘track’, ‘Schedule’);
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie w witrynie, aplikacji lub innych zasobach, np. wyszukiwanie produktu lub podróży.
fbq(‘track’, ‘Search’);
Rozpoczęcie okresu próbnego
Rozpoczęcie korzystania z oferowanych produktów lub usług, np. w ramach bezpłatnego okresu próbnego.
fbq(‘track’, ‘StartTrial’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’, predicted_ltv: ‘0.00’});
Przesłanie wniosku
Przesłanie wniosku o możliwość skorzystania z oferowanego produktu, usługi lub programu, np. karty kredytowej, programu edukacyjnego lub oferty pracy.
fbq(‘track’, ‘SubmitApplication’);
Subskrypcja
Rozpoczęcie płatnej subskrypcji produktu lub usługi.
fbq(‘track’, ‘Subscribe’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’, predicted_ltv: ‘0.00’});
Wyświetlenie zawartości
Wizyta na istotnej stronie internetowej, np. stronie docelowej lub stronie produktu. Wyświetlenie zawartości informuje o tym, czy ktoś odwiedził adres URL strony internetowej, ale nie o tym, jakie działania na niej podejmował.
fbq(‘track’, ‘ViewContent’);
Działanie w witrynie:
Dodanie informacji o płatności
Opis:
Dodanie informacji dotyczących płatności klienta podczas przejścia do kasy, np. kliknięcie przycisku zapisywania informacji rozliczeniowych.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘AddPaymentInfo’);
Działanie w witrynie:
Dodanie do koszyka
Opis:
Dodanie produktu do koszyka, np. kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” w witrynie.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘AddToCart’);
Działanie w witrynie:
Dodanie do listy życzeń
Opis:
Dodanie produktów do listy życzeń, np. kliknięcie w witrynie przycisku Dodaj do listy życzeń.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘AddToWishlist’);
Działanie w witrynie:
Ukończenie rejestracji
Opis:
Przesłanie informacji przez klienta w zamian za usługę świadczoną przez firmę, np. subskrypcja wiadomości e-mail.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘CompleteRegistration’);
Działanie w witrynie:
Kontakt
Opis:
Telefon lub SMS, e-mail, wiadomość na czacie lub inny rodzaj kontaktu klienta z firmą.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘Contact’);
Działanie w witrynie:
Personalizacja produktu
Opis:
Personalizacja produktów w narzędziu konfiguracyjnym lub innej aplikacji, którą dysponuje firma.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘CustomizeProduct’);
Działanie w witrynie:
Przekazanie datku
Opis:
Przekazanie środków na rzecz Twojej organizacji lub inicjatywy.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘Donate’);
Działanie w witrynie:
Znalezienie lokalizacji
Opis:
Znalezienie w Internecie przez daną osobę jednej z Twoich lokalizacji z zamiarem odwiedzenia jej, np. wyszukiwanie produktu i znalezienie go w jednym z Twoich sklepów stacjonarnych.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘FindLocation’);
Działanie w witrynie:
Zainicjowanie przejścia do kasy
Opis:
Rozpoczęcie procedury płatności, np. kliknięcie przycisku Przejdź do kasy.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘InitiateCheckout’);
Działanie w witrynie:
Pozyskanie kontaktu
Opis:
Przesłanie informacji przez klienta ze świadomością, że firma może się z nim skontaktować, np. przesłanie formularza lub zapisanie się na wersję próbną.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘Lead’);
Działanie w witrynie:
Zakup
Opis:
Sfinalizowanie zakupu, któremu zwykle towarzyszy otrzymanie potwierdzenia zamówienia lub zakupu albo potwierdzenia transakcji, np. przejście na stronę z podziękowaniem lub potwierdzeniem.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘Purchase’, {value: 0.00, currency: ‘USD’});
Działanie w witrynie:
Harmonogram
Opis:
Zaplanowanie spotkania w jednej z lokalizacji firmy.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘Schedule’);
Działanie w witrynie:
Wyszukiwanie
Opis:
Wyszukiwanie w witrynie, aplikacji lub innych zasobach, np. wyszukiwanie produktu lub podróży.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘Search’);
Działanie w witrynie:
Rozpoczęcie okresu próbnego
Opis:
Rozpoczęcie korzystania z oferowanych produktów lub usług, np. w ramach bezpłatnego okresu próbnego.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘StartTrial’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’, predicted_ltv: ‘0.00’});
Działanie w witrynie:
Przesłanie wniosku
Opis:
Przesłanie wniosku o możliwość skorzystania z oferowanego produktu, usługi lub programu, np. karty kredytowej, programu edukacyjnego lub oferty pracy.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘SubmitApplication’);
Działanie w witrynie:
Subskrypcja
Opis:
Rozpoczęcie płatnej subskrypcji produktu lub usługi.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘Subscribe’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’, predicted_ltv: ‘0.00’});
Działanie w witrynie:
Wyświetlenie zawartości
Opis:
Wizyta na istotnej stronie internetowej, np. stronie docelowej lub stronie produktu. Wyświetlenie zawartości informuje o tym, czy ktoś odwiedził adres URL strony internetowej, ale nie o tym, jakie działania na niej podejmował.
Kod zdarzenia standardowego:
fbq(‘track’, ‘ViewContent’);
Potrzebujesz pomocy?
Bez względu na to, czy korzystasz z Google Tag Manager, czy z zupełnie innego systemu, możemy skonfigurować dla Ciebie wszystkie ustawienia oraz pomóc Ci ustawić swoją pierwszą, optymalizowaną na podstawie danych kampanię reklamową na Facebooku za pomocą narzędzia Data Driven Tool.