ddt_blog_post_pl

Na co zwracać uwagę podczas tworzenia postów na Facebooku?

Aby posty na Facebooku były możliwie jak najbardziej skuteczne, powinny zawierać elementy, które sprawią, że post przyciągnie większą uwagę odbiorcy.

Atrakcyjny tekst

Aby tekst mógł być atrakcyjny, musisz posługiwać się językiem korzyści – czyli wskazywać odbiorcom, co może im zaoferować reklamowany produkt lub usługa. Co oni dzięki niemu osiągną i jakie benefity wiążą się z jego użyciem.

Jeżeli nie korzystasz z share.datadriventool.com, aby tworzyć klikalne posty, warto jest, aby w treści posta zawarty był bezpośredni link do strony. Warto zawrzeć go w pierwszych trzech linijkach tekstu posta, aby nie trzeba było rozwijać treści posta, żeby go ujrzeć.

Warto jest również wykorzystywać emotikony, ponieważ wzbogacają wizualnie tekst i sprawiają, że łatwiej się go czyta, a ponadto sam tekst staje się dzięki nim często bardziej atrakcyjny dla odbiorcy.
Do tworzenia emotikon można wykorzystać poniższe narzędzie lub wybierać je bezpośrednio na Facebooku przy tworzeniu posta:

Kluczowe jest też odpowiednie „”Call to Action” (tak zwane wezwanie do działania), czyli bezpośredni zwrot do użytkownika będący próbą nakłonienia go do wykonania pożądanej akcji np. „Kup teraz.”, „Zapisz się”, „Wejdź na stronę i dowiedz się więcej”.

Warto mieć na uwadze, że w poście wyświetlanym jako reklama na urządzeniach mobilnych widoczne będą jedynie pierwsze 3 linijki tekstu (ok. 105 znaków). Reszta tekstu ukryta będzie pod opcją „Wyświetl więcej” dlatego kluczowe jest umieszczenie najważniejszych informacji oraz w miarę możliwości również linku właśnie na samym początku tekstu (jest to szczególnie ważne jeżeli grafika nie jest podlinkowana).

Post warto rozpocząć pytaniem, które najprawdopodobniej dotyczy odbiorcy, a na które odpowiedzią jest oferowany produkt lub hasłem przyciągającym uwagę, takim jak „Promocja!” lub „Nowość”, ewentualnie jakimś innym hasłem wywołującym emocje.

Sam język również powinien się różnić w zależności od grupy odbiorców, do jakich kierowany jest post. Znając swoich klientów warto jest obserwować, w jaki sposób oni się komunikują i dostosować komunikacje w poście tak, by lepiej do nich przemawiała.

Grafika

Grafika jest najbardziej widocznym elementem postu reklamowego, zajmuje również jego największą część. To właśnie dobre grafiki powodują, że użytkownicy Facebooka zatrzymują się podczas przewijania swojej tablicy. Dlatego dobra grafika to taka, która będzie w stanie skupić na sobie wzrok odbiorcy i zachęcić go do przejścia na stronę.

Jednocześnie grafika powinna designem nawiązywać do strony na którą odsyła, dlatego ważny jest tu branding pod postacią spójnej kolorystyki posta i strony internetowej, czy też chociażby obecności logo.

Zalecany (uniwersalny) format grafik do używania w postach:

  • 1080 x 1080 pikseli (1:1) dla zwykłych grafik, które nie są podlinkowywane
  • 1080 x 1080 pikseli (1:1) dla postów karuzelowych
  • 1200 x 628 pikseli (1,91:1) dla postów tworzonych za pomocą share.datadriventool.com

Warto jest tworzyć wiele postów, szczególnie jeżeli są one używane w płatnych kampaniach prowadzonych przy użyciu narzędzia https://datadriventool.pl/.

Używając wielu postów, nasze narzędzie bezpośrednio na podstawie danych pochodzących z Twojej strony wyłoni dla Ciebie te posty, które sprzedają najlepiej i to właśnie one będą najsilniej promowane.

Jeżeli jeszcze nie korzystasz z narzędzia Data Driven Tool, zachęcamy do sprawdzenia naszego demo. Niezależnie od tego, życzymy Ci samych udanych kampanii!

Udostępnij ten post:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email