cookie plugins logo

Korzystanie z banera Cookies wraz z Tag Manager

Korzystanie z banera Cookies wraz z Google Tag Manager

Jeśli korzystasz już z Google Tag Manager, możesz zintegrować z nim nasz baner w bardzo prosty sposób. Jedyne, co należy zrobić, to połączyć Tag Manager z narzędziem Data Driven Tool. Jeśli natomiast jest już połączony, możesz skorzystać z pakietu dla Tag Manager w zakładce Google.

Spowoduje to zainstalowanie wszystkich niezbędnych wyzwalaczy oraz zmiennych.

Zmienne:

Dodano 3 zmienne do odczytu plików cookies, po jednym dla każdej kategorii.

  • ddt_analytics
  • ddt_marketing
  • ddt_social

Do wydarzeń dodawane są 3 zmienne. Dzieje się tak, aby decyzje mogły być podejmowane bezpośrednio, a nie tylko podczas dwukrotnego przeglądania strony.

  • ddt-analytics DataLayer
  • ddt-marketing DataLayer
  • ddt-social DataLayer

Wyzwalacz:

Zmienne są bezpośrednio połączone z tworzonymi regułami.

Otrzymujemy 6 wyzwalaczy. 3, aby zapobiec uruchamianiu tagów w przypadku braku zgody użytkownika. Są one nazwane:

  • ddt_analytics
  • ddt_marketing
  • ddt_social

Należy je teraz dodać do odpowiednich tagów jako wyjątki. W przypadku Google Analytics dodalibyśmy wtedy wyzwalacz ddt_analytics. Zobacz poniższe zdjęcie.

wyzwalacz marketingowy

Po dodaniu wyjątków do tagów należy dodać wyzwalacze dla decyzji użytkownika.

Wyzwalacze aktywacji to:

  • analiza zgody
  • marketing zgody
  • zgoda społeczna

Dodajesz to codziennie za pomocą wyzwalacza Widok strony, Strona główna jest załadowana lub okno zostało załadowane.

Przykładowo, dodając tej reguły do ​​tagu, który jest używany do wykrywania kliknięć, wywołałoby fałszywe zdarzenie.

Stosując przykład Analytics dla wyświetlenia strony wyglądałoby to następująco:

Jeśli robiłeś to z każdym dniem odpowiedniej kategorii, będziesz mógł przetestować Tag Manager w podglądzie i opublikować go później.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak baner trafia na stronę, przeczytaj następujący artykuł:

https://datadriventool.pl/blog/korzystanie-z-banera-cookies-bez-tag-manager/

Możesz śledzić ten artykuł i wkleić kod banera do częściswojej witryny. Najlepiej zrobić to na samym początku. Jeśli ładujesz skrypty marketingowe i analityczne poza Tag Manager, przeczytaj również sekcję o funkcjach. W przeciwnym razie po prostu zignoruj ​​tę część.

Udostępnij ten post:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email