Korzystanie z banera Cookies wraz z Tag Manager
Korzystanie z banera Cookies wraz z Google Tag Manager
Jeśli korzystasz już z Google Tag Manager, możesz zintegrować z nim nasz baner w bardzo prosty sposób. Jedyne, co należy zrobić, to połączyć Tag Manager z narzędziem Data Driven Tool. Jeśli natomiast jest już połączony, możesz skorzystać z pakietu dla Tag Manager w zakładce Google.
Spowoduje to zainstalowanie wszystkich niezbędnych wyzwalaczy oraz zmiennych.
Zmienne:
Dodano 3 zmienne do odczytu plików cookies, po jednym dla każdej kategorii.
- ddt_analytics
- ddt_marketing
- ddt_social
Do wydarzeń dodawane są 3 zmienne. Dzieje się tak, aby decyzje mogły być podejmowane bezpośrednio, a nie tylko podczas dwukrotnego przeglądania strony.
- ddt-analytics DataLayer
- ddt-marketing DataLayer
- ddt-social DataLayer
Wyzwalacz:
Zmienne są bezpośrednio połączone z tworzonymi regułami.
Otrzymujemy 6 wyzwalaczy. 3, aby zapobiec uruchamianiu tagów w przypadku braku zgody użytkownika. Są one nazwane:
- ddt_analytics
- ddt_marketing
- ddt_social
Należy je teraz dodać do odpowiednich tagów jako wyjątki. W przypadku Google Analytics dodalibyśmy wtedy wyzwalacz ddt_analytics. Zobacz poniższe zdjęcie.
Po dodaniu wyjątków do tagów należy dodać wyzwalacze dla decyzji użytkownika.
Wyzwalacze aktywacji to:
- analiza zgody
- marketing zgody
- zgoda społeczna
Dodajesz to codziennie za pomocą wyzwalacza Widok strony, Strona główna jest załadowana lub okno zostało załadowane.
Przykładowo, dodając tej reguły do tagu, który jest używany do wykrywania kliknięć, wywołałoby fałszywe zdarzenie.
Stosując przykład Analytics dla wyświetlenia strony wyglądałoby to następująco:
Jeśli robiłeś to z każdym dniem odpowiedniej kategorii, będziesz mógł przetestować Tag Manager w podglądzie i opublikować go później.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak baner trafia na stronę, przeczytaj następujący artykuł:
https://datadriventool.pl/blog/korzystanie-z-banera-cookies-bez-tag-manager/
Możesz śledzić ten artykuł i wkleić kod banera do częściswojej witryny. Najlepiej zrobić to na samym początku. Jeśli ładujesz skrypty marketingowe i analityczne poza Tag Manager, przeczytaj również sekcję o funkcjach. W przeciwnym razie po prostu zignoruj tę część.