ddt_blog_share_ddt

Jak tworzyć klikalne posty przy użyciu narzędzia Share Data Driven Tool

Standardowo posty na Facebooku, które są klikalne, czyli zawierają podlinkowane grafiki, można tworzyć poprzez dodanie w treści posta linka do strony (1) i pozwolenie na to, by grafika do posta została automatycznie pobrana ze strony (2).

Wygląda to najczęściej w następujący sposób:

Grafika, która się w takim poście pojawia, zapisana jest w postaci danych zawartych w kodzie źródłowym strony internetowej. Podobnie jest z tekstem, który się pod nią wyświetla. Dlatego po wklejeniu linka będzie to zawsze grafika, która została zdefiniowana bezpośrednio w kodzie danej strony.

Jeżeli chcesz jednak, bez edycji strony i w prosty sposób tworzyć klikalne posty dla każdej swojej strony lub podstrony, możesz skorzystać z narzędzia: https://share.datadriventool.com/

Narzędzie Share Data Driven Tool pozwala w prosty sposób przygotowywać klikalne posty, edytować zawarte w nich podlinkowane zdjęcie, tytuł i opis, który powinien się pod nim znaleźć.

Tworzenie klikalnych postów

Aby stworzyć klikalny post, należy w pierwszym kroku wejść na stronę: https://share.datadriventool.com/

Wygląda ona następująco:

Kolejnym krokiem będzie załadowanie przygotowanej wcześniej grafiki lub zdjęcia.

W tym celu należy kliknąć przycisk Choose a file:

Optymalna rozdzielczość zdjęcia lub grafiki to 1,200 x 628 pikseli (jednak zdjęcia można edytować również bezpośrednio w naszym narzędziu po ich uprzednim załadowaniu).

Po załadowaniu grafiki lub zdjęcia otworzy się okno edytora:

W edytorze można nie tylko dopasowywać zdjęcie, które ma być podlinkowane w poście (jego rozmiar, pozycję, itd.), ale również zdefiniować następujące opcje:

Title Tag – pole, w którym należy wpisać nagłówek posta, najlepiej zamykający się w kilku słowach.
Description – pole, w którym można dodać krótki opis dotyczący posta.
Redirect URL – pole, w które należy wpisać adres URL strony, na którą użytkownik ma zostać przekierowany po kliknięciu w grafikę.

Dodatkowe funkcje obejmują również:

  • wybór platformy docelowej – Facebook, Twitter lub LinkedIn
  • dostosowanie rozmiaru za pomocą suwaka
  • obracanie grafiki za pomocą strzałek po obu stronach suwaka rozmiaru

Po dostosowaniu grafiki i ustawieniu tekstów należy kliknąć przycisk Create Link, a następnie skopiować stworzony na potrzeby kreacji link.

W tym momencie można już przystąpić do tworzenia posta w następujący sposób. Najpierw należy wejść na stronę na Facebooku i kliknąć Utwórz Post

…a następnie wkleić skopiowany wcześniej link w pole tekstowe:

Kiedy już grafika zostanie załadowana, można usunąć widoczny link i na jego miejsce wpisać tekst reklamowy.

Jeżeli w tekście reklamowym będzie znajdował się jakiś kolejny link, to pochodząca od niego nowa grafika może nałożyć się na obecną.

W takim wypadku, aby powrócić do kreacji stworzonej w naszym narzędziu, najeżdżamy na nałożoną grafikę i w jej prawym górnym rogu klikamy ikonę X, zamykając ją.

W efekcie post stanie się gotowy do publikacji. Teraz warto sprawdzić, czy w tekście niczego nie brakuje oraz, czy w podglądzie załadowała się poprawna grafika. Jeżeli post wygląda zadowalająco, klikamy przycisk Opublikuj.

Finalny efekt prezentuje się następująco:

Udostępnij ten post:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email