ddt_blog_click_post_pl

Jak tworzyć klikalne posty karuzelowe na Facebooku?

Chciałbyś tworzyć klikalne posty karuzelowe na Facebooku i publikować je na swoim Fanpage, ale nie wiesz jak? Przeprowadzimy Cię przez cały proces!

Utworzone przez Ciebie posty karuzelowe można używać w automatycznych kampaniach tworzonych przy pomocy narzędzia Data Driven Tool.

Notatka

Klikalne posty z jednym zdjęciem można tworzyć przy użyciu naszego narzędzia: https://share.datadriventool.com/

Aby tworzyć klikalne posty karuzelowe, w pierwszej kolejności wejdź na swoją stronę na Facebooku.

Następnie, przejdź do zakładki Narzędzia do publikowania widocznej w menu po lewej stronie.

Po kliknięciu w zakładkę wyświetli się poniższa strona. Znajdź i kliknij w przycisk Utwórz post. Otworzy się okno kreatora.

Możliwe, że domyślnie załaduje się nowa wersja kreatora, która pozbawiona została pewnych funkcji. Wygląda ona następująco:

Aby przywrócić starą wersję, wejdź w Ustawienia oznaczone ikoną , a następnie wybierz opcję Klasyczne narzędzie do tworzenia postów.

Widok kreatora powinien się zmienić na taki, jak poniżej. Następnym krokiem będzie wejście w opcję Zdjęcie/film.

Wybierz opcję Utwórz karuzelę zdjęć.

W kolejnym kroku, w polu Docelowy adres URL należy dodać link do strony internetowej, na którą kierowani będą potencjalni klienci po kliknięciu w nasz post:

Trzeba pamiętać, że podany w tym miejscu adres URL będzie połączony ze wszystkimi grafikami w tym poście i przy tworzeniu posta karuzelowego w ten sposób, nie ma możliwości podania większej ilości adresów URL.

Po uzupełnieniu pola z adresem URL należy kliknąć ikonę strzałki znajdującej się po prawej stronie.

W tym momencie zaczyna się już tworzenie właściwej kreacji.

Zacznij dodawać swoje grafiki klikając w pole   , znajdujące się w sekcji Dostępne obrazy.

Należy pamiętać, że pierwsza grafika pobiera się automatycznie ze strony docelowej. Aby zapobiec jej wyświetlaniu się w poście lub reklamie, konieczne jest dodanie przynajmniej dwóch innych grafik, a następnie odznaczenie pierwszej grafiki, aby nie widniała się przy niej żadna cyfra.

Przykładowo:

Przy tak ustawionej karuzeli wyświetlane będą tylko 3 z 4 grafik widocznych w sekcji Dostępne obrazy, w kolejności wskazanej na zaznaczeniu. Jeśli istnieje potrzeba zmienienia kolejności grafik, wtedy wystarczy kliknąć na żółtą grafikę i przeciągnąć ją przed zieloną, która obecnie jest pierwsza. Zmiany pojawią się natychmiast na podglądzie.

Zalecany format grafik to kwadrat o wymiarach 1080 x 1080 pikseli.

Po dodaniu co najmniej dwóch grafik istnieje również możliwość edytowania nagłówków znajdujących się bezpośrednio pod grafiką. Aby otworzyć okno edycji, kliknij w wybrany nagłówek.

Domyślny nagłówek pobiera się automatycznie ze strony, podobnie jak pierwsza grafika.

Po dodaniu grafik, ustawieniu ich w odpowiedniej kolejności, i zmianie nagłówków, przyszedł czas na uzupełnienie postu tekstem.

Do istotnych elementów składających się na dobry tekst posta, bądź reklamy zaliczamy:

Język korzyści – wskazanie odbiorcom, jakie korzyści da im reklamowany produkt, co mogą dzięki niemu osiągnąć, jakie benefity wiążą się z jego użyciem.

Link do strony – pomimo, że znajduje się w klikalnej grafice posta karuzelowego, można zawrzeć go również w tekście.

Emotikony – wzbogacają wizualnie tekst i sprawiają, że łatwiej się go czyta. Ponadto, przy ich użyciu, sam tekst staje się bardziej atrakcyjny dla odbiorcy.

Call To Action (CTA) – wezwanie do działania, bezpośredni zwrot do użytkownika, będący próbą nakłonienia go do wykonania pożądanej akcji, np. „Kup teraz”, „Zapisz się”, „Wejdź na stronę” oraz „Dowiedz się więcej”.

Warto mieć na uwadze, że większość użytkowników Facebooka w pierwszej kolejności zwraca uwagę na grafikę posta.

Jeśli grafika wyda się ciekawa – dopiero wtedy uwaga użytkowników przechodzi do tekstu reklamowego, a jeśli już do niego przejdzie, wtedy kluczowe okażą się pierwsze trzy linijki tekstu.

Własnie takiej długości tekst widoczny jest podczas wyświetlania reklamy na telefonach. Reszta tekstu jest ukryta pod opcją „Wyświetl więcej”.

Po uzupełnieniu posta, kliknij przycisk Udostępnij teraz, znajdujący się na samym dole okna kreatora.

Od tego momentu stworzona karuzela będzie widoczna na stronie na Facebooku, a każdy, kto kliknie w grafikę zostanie przeniesiony bezpośrednio do strony www, której adres URL wklejony został wcześniej.

Opublikowana karuzela wygląda w taki sposób:

Udostępnij ten post:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email